Oglas

Gdje su radovi stali?

Forto pojasnio u kojoj je fazi autoput Sarajevo–Beograd i šta koči nastavak

author
N1 BiH
17. dec. 2025. 12:33
Forto i ministrica
N1

Bosna i Hercegovina i Republika Srbija najavile su novi zamah u realizaciji ključnih infrastrukturnih projekata – od modernizacije željezničkih koridora do izgradnje autoputa i brze ceste Sarajevo–Beograd. Nakon bilateralnog sastanka u Sarajevu, ministri Edin Forto i Aleksandra Sofronijević poručili su da je politička volja potvrđena, a da naredni mjeseci donose operativne sastanke i konkretne korake.

Oglas

Bilateralni sastanak Bosne i Hercegovine i Republike Srbije, koji su predvodili ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto i ministrica građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Aleksandra Sofronijević, označen je kao važan korak ka obnovi i intenziviranju saradnje u oblasti kapitalnih infrastrukturnih projekata.

Ministar Forto istakao je da je unapređenje infrastrukture ključno za budućnost cijele regije.

"Ako razmišljamo o boljoj budućnosti za Bosnu i Hercegovinu i region, moramo razmišljati o unapređenju infrastrukture, povezivanja ljudi, gradova i država, ne samo unutar regiona, nego i sa evropskom modernom transportnom infrastrukturom", rekao je Forto.

Poseban fokus stavljen je na rekonstrukciju i modernizaciju željezničke pruge Ruma–Šabac–Loznica–Zvornik–Tuzla–Doboj, koju Forto vidi kao zapušten, ali perspektivan evropski koridor.

"To je idealna prilika da jedan prekogranični projekat kandidujemo za povoljno finansiranje kod međunarodnih finansijskih institucij", naglasio je.

Govoreći o cestovnoj infrastrukturi, Forto je rekao da BiH želi ubrzati pripreme i izgradnju autoputa Sarajevo–Beograd sjevernom rutom preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine, kao i brze ceste Sarajevo–Beograd preko Pala, Višegrada i istočne Bosne.

Najavio je i novi operativni sastanak u Bosni i Hercegovini.

"U narednim mjesecima okupit ćemo državne institucije, entitete, Brčko distrikt i lokalne zajednice, jer bez njihove saglasnosti i učešća ovi projekti ne mogu napredovati", poručio je Forto.

Ministrica Sofronijević ocijenila je sastanak kao nastavak razgovora koji su ranije započeti, ali su bili zaustavljeni.

"Danas smo razgovarali o ključnim kapitalnim infrastrukturnim projektima koji mogu donijeti obostranu korist i Bosni i Hercegovini i Republici Srbiji", rekla je Sofronijević.

Naglasila je da je, osim političke volje, neophodna i kompletna planska i tehnička dokumentacija, kao i jasno definisani izvori finansiranja.

"To su izuzetno skupi projekti, ali njihova vrijednost i značaj za građane su neupitni", dodala je.

Autoput Sarajevo–Beograd: Gdje su radovi stali?

Odgovarajući na pitanja novinara, Forto je detaljno govorio o trenutnom stanju projekta autoputa Sarajevo–Beograd.

"Sa sjeverne rute, Vlada Republike Srpske je ugovorila dionicu od Rače do Bijeljine, kao i dodatni dio prema Brčkom. Federacija BiH je već uložila više od 50 miliona KM u eksproprijaciju za povezivanje Tuzle i Brčkog", naveo je.

Kao jedan od ključnih problema istakao je nepostojanje prostorno-planske dokumentacije u Brčko distriktu.

"Bez toga ne možemo definisati trase ni prema Doboju, ni prema Orašju. Očekujem da Brčko u narednim mjesecima preuzme odgovornost", rekao je Forto.

Ministrica Sofronijević je navela da je Srbija pri kraju izgradnje dionice Kuzmin–Sremska Rača.

"Fizička završenost trase je oko 98 posto. Očekujemo da dionica bude puštena u saobraćaj nakon završetka integrisanog graničnog prijelaza, planiranog za august naredne godine", kazala je.

Govoreći o drugoj ruti, Požega–Kotroman, istakla je da je riječ o izuzetno zahtjevnom i skupom projektu.

"Više od 78 posto trase nalazi se na mostovima i tunelima, što predstavlja veliki izazov i za projektovanje i za izvođenje", rekla je Sofronijević.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama